sobota 21. listopadu 2009

Trinidad & Santa Cruz

Z Trinidadu máme naplánován přesun lodí na jih. V horším případě zhruba desetidenní, v lepší asi čtyřdenní - to je tehdy, je-li loď větší a jede i v noci. Půjčujeme si dva skútry (přece nebudeme jezdit na jednom, když to stojí 25 Kč na hodinu) a vyrážíme do přístavu. A cestou nás zastavuje policista... řidičáky máme na hotelu, pas jsem dal jako záruku za půjčení, prostě se nám to povedlo. Nakonec mu slíbíme, že mu cestou zpátky dovezeme kolu a fantu a můžeme jet. Na kapitanátu jsou zprávy dobré, příští nebo přespříští den loď odjíždí. Nevýhoda města je, že je v něm strašné vedro, ale večer se pod stromy na náměstí výborně sedí a správný obchod je nedaleko...

Druhý den oslavuje 167 let od založení provincie Beni, jíž je Trinidad hlavním městem (Trinidad má zhruba 86000 obyvatel, Beni 363000 a je zhruba 3 krát větší než Česká republika... ovšem v Amazonii). Tak nás čeká prvomájový průvod nejrůznějších organizací, škol a nevíme čeho, pochody policistů a vojáků nejrůznějších jednotek a spousta dechovek a dalších pochodových kapel. Po ránu nás překvapí, když na opačné straně náměstí, odkud ani nejde přes stromy vidět tribunu a okolí, najednou všichni vstanou, otočí se někam směrem k tribuně a stojí. Tak to vyhodnocujeme, aha asi hymna a raději ji uctíváme taky...

Další den dopoledne přehodnocujeme plány. Zatímco v úterý měla loď odjíždět ve středu nebo čtvrtek, ve středu měla odjíždět v pátek nebo sobotu, ve čtvrtek už odjíždí až příští týden. Sice nás to hodně mrzí, ale tento plán rušíme. Kupujeme si lístky na noční přejezd do Santa Cruzu, odpoledne si půjčujeme opět skútříky a vyrážíme na výlet k lagunám. Ale máme smůlu, za městem je blokáda, někdo něco chce a tož na podporu svého chtění zablokoval cestu, pod stanem na cestě tam posedávají "blokátoři" a my máme smůlu. Ještě že to nezablokovali, až bychom jeli zpátky.

V devět večer nám jede bus, jenomže jak zjišťujeme, nejede. Ona je totiž blokáda i na cestě směr Santa Cruz. Nakonec si (jako většina ostatních) připlácíme na luxusnější autobus, taxíkem jedeme za město k blokádě, pěšky ji přecházíme a ve změti aut a autobusů nacházíme náš autobus. Ten se tam vzal tak, že měl do Trinidadu namířeno, ale nedojel tam...

V osm ráno jsme na terminálu v Santa Cruzu, hned jsme odchyceni a kupujeme si lístky na odpoledne na další bus do Sucre. Den strávíme ve městě (tentokráte 1 500 000 obyvatel, možná největší město Bolívie), dáme si dvě snídaně (v jednom podniku), vylezeme si na věž katedrály, podíváme se na místní tanečky na náměstí a navštívíme místní zoologickou zahradu, ať taky vidíme ty místní zvířátka, která se před námi jinak schovávají. Pro nás je zoo dobré v tom, že tam nemají exotická, ale místní zvířata. V 17:30 sedíme v autobusu a vyjíždíme, v 10:30 jsme po sedmnácti hodinách v Sucre.