neděle 13. prosince 2009

Cordóba & okolí

Opět máme problém s ubytováním, nakonec překvapivě nacházíme místo v hostelu na prvním místě v Lonely Planet. Já jsem z noční cesty nějaký zničený, zatímco Míla vyráží do okolí, já dospávám. V pozdním odpoledni se jdu podívat do centra, do kostelů, do staré jezuitské univerzity (což není jen tak ledaco, je to zapsáno jako památka i v UNESCU :-) Večer jdeme s Mílou na něco malého k večeři, cestou zpět o půl jedné v noci se ocitneme na hlavním náměstí... kde se tančí tango. Prostě desítky a desítky párů od staříků až po mladíky s fialovými vlasy si tam tančí tango. A já už tango asi nikdy tančit nebudu, protože nechápu, co mne to v tanečních naučili. Ledaže bych se ho začal učit tady!

Další den vyrážíme do Jesus Maria, kde je jedna z mnoha bývalých jezuitských estancií. Česky asi něco jako statek nebo ještě lépe dvůr. Jenomže s kostelem,
školou... spíš to vypadá jako malý jednoduchý zámeček. Prostě hospodářství jak má být, každá z těchto estancií financovala něco, tu univerzitu, tu jinou školu. V dnešním Jesus Maria jsou estancie dvě, po okolí Cordóby jich je několik dalších. Dneska slouží jako muzea, všechny také zapsány v UNESCU. Večer se tentokrát na náměstí netančí, ale Cordóba se nám líbila, krásné historické centrum, no a to tango :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat