pátek 11. března 2011

Manaus

Boa Vista
Boa Vista je hlavnim mestem statu Roraima. Je to takovy zapomenuty vybezek Brazilie, vklineny mezi Guyanu a Venezuelu, ma sice 224298,980 km², ale zije tam pouze 451227 obyvatel, z toho v Boa Viste 327391. Superpresna cisla jsou z lonskeho scitani lidu, nejenom v Cesku se scitalo. Nicmene, Boa Vista mela v roce 1950 asi 5200 obyvatel, takze celkem narostla. Mesto je to nove, planovane, s sirokymi bulvary, tak jsem tam prespal, prosel se a mohl jsem pokracovat dale.

Santa Elena
V planu jsem mel cestu na jih, do Manausu, ale zjistil jsem, ze na sever do Santa Eleny ve Venezuele je to necele tri hodiny cesty a stoji to pouhych 12 realu, a tak jsem se rozhodl, ze se tam zajedu podivat. Duvod? Symbolicky uzavrit kolecko. Hned na zacatku, v prvnim tydnu v Jizni Americe jsme tam s Milou byli. A po dvaceti dvou mesicich jsem se tam octl znova. Taky jsem tehdy nezvladl poslat pohledy z Venezuely, tak jsem to mohl tentokrat napravit. Stravil jsem tam vecer s hipisaky na namesti, tak jsem zjistil, jak jednoduche a rychle je udelat vsechny, nebo aspon vetsinu, tech veci, co prodavaji a co mi obcas prisly tak slozite. Jednoduche a rychle to je ovsem pro ne, pro mne mozna tak po dvou letech zkouseni. A mohl jsem jet zase zpet.

Manaus
Vratil jsem se do Brazilie (navsteva Venezuely byla i bez razitka v pase, pry ze kdyz jedu jenom do Eleny, nic nepotrebuji), do Boa Visty a hned nocnim busem do hlavniho mesta statu Amazonas Manausu. Manaus je obklopen amazonskym pralesem, coz ale neznamena, ze o tom vite, protoze je to obrovske mesto, ve kterem zije 1800000 lidi. Ze neco „neni v poradku“ se muze poznat napriklad podle teplot. V nejchladnejsim mesici unoru, je prumerna teplota 31,2°C, v nejteplejsim mesici rijnu 38,7°C a prumerna teplota za cely rok je 33,9°C. Uz to je strasne, a kdyz se k tomu pripocte jeste prumerna mesicni vlhkost vzduchu 76 az 89 procent…

V dobe kaucukoveho boomu bylo mesto kaucukarskym centrem a v te dobe si tam vystaveli spoustu palacu a obzvlaste dnes znamou ikonu mesto Teatro Amazonas. Dokonce jsem do nej zasel na prohlidku, v Manausu toto totiz na videni moc neni. Jezdi se odtud na vylety do pralesa, ale vzhledem k tomu, ze jsem miril pres Amazonii do Peru, nechal jsem si vylet na jindy. V Manausu jsem stravil par prijemnych dni, cekal jsem, nez mi pojede lod…

Par fotek z Manausu zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat