pátek 28. ledna 2011

Jericoacoara

Z Fortalezy jsem se vydal do vyhlaseneho letoviska Jericoacoara. Po dlouhe dobe to bylo kousek a necekal mne nocni prejezd, odpoledne jsme byli v Jijoca, kde jsme presedli do nakladacku upraveneho na prevoz turistu. Jinak se pokracuje dzipy, presneji receno ne Jeepy ale skoro vzdy Toyotami. Do vesnicky je to pres dvacet kilometru, po piscite ceste a pisku. Vesnicka zije cela z turistu, ma svou atmosferu, vice nez luxusni turisticke stredisko je to hipisacka vesnicka. Vsichni se tam jezdi flakat, i ja tam prolenosil tri dny („coze, ty jsi tady POUZE tri dny?“), s nejakymi vychazkami po okoli, ctenim a po vecerech spolecenskou konverzaci. Proste pokus o plazoveho povalece.

Odolal jsem mistnim nadhanecum, kteri mne chteli upichnout u sebe a nasel si maly tichy prijemny kempik. Uz potme jsem se sel projit, sesel jsem k mori, dosel na plaz, kde se k memu prekvapeni objevilo spousta svetylek restauraci, baru a nevim ceho jeste. Vypadalo to dobre, zvlaste, kdyz jsem neslysel nic jineho nez hukot more. Ono to tam zije vice vecer nez pres den. V sedm jsou restaurace atd. prazdne, o pulnoci plne. Za tmy se naplni na plazi stanky s alkoholem a vesele se popiji. Mi stacila, vetsinou, kuchynka a lednicka v kempu. S brazilskymi studenty architektury…

Druhy den jsem vyrazil na kratkou vychazku, na kopecek s majakem, coz byla nevzhledna betonova stavbicka, nicmene clovek mel vyhlidku na more, plaze, vesnici a okolni duny. Pak hlavni atrakce, Pedra Furada, skala na brehu, ve ktere more vyhloubilo diru a vznikl tak skalni most. Pekne, ale jezdit tam z Cech jenom kvuli tomu nema smysl.

Dalsi den vyrazil na prochazku po dunach. Normalne se tam jezdi v bugynach, coz je pekne drahe, nebo v jakemsi terennim nakladacku, par dun, jakesi jezirka, samozrejme s restauraci, kde je nejmene hodinova prestavka. Kdyz uz jsem tam byl, tak jsem si rikal, ze teda pojedu, ale nejak jsme se nedomluvili na cene. Tak meli smulu a ja se trochu prosel. Vecer jsem sel na prochazku po plazich. Hned za vesnici je duna, na kterou vsichni chodi, aby videli zapad slunce, dokonce ji podle toho nazvali. Ja to videl zespoda, prislo mi to komicke, jak tam sedi davy lidi a koukaji…

Plazovy povalec se ze mne nestal. Na plazich jsem se vlastne vubec nevalel. Vesnicka to byla dobra, pohodova, ma skvele misto mezi morem a pisecnymi dunami. Neni v ni zadny asfalt, jen pisek, takze se tam da krasne chodit bosky. Je tam spousta hipisaku prodavajicich svoje vyrobky. A tak dale. Jenom nechapu, proc pry tam jsou nadherne plaze. Pro mne ne. Jit 100 metru do more, nez je tam trochu hloubka, aspon nad kolena, mi vubec neprislo zajimave. Ale jak uz jsem nekolikrat psal, ja tomu vubec nerozumim!

Fotky na picasu.

Žádné komentáře:

Okomentovat